torsdag 22. mars 2012

Asiatisk bæresele = meitai

Tantebarnet mitt fekk ei datter i desember. Då dei har ei hytta på ei litå øy med mye ulendt terreng, hadde hu lyst te å prøve bæresele til babyen.
Sa te henna at det hadde eg lyst til å prøva å sy - endeligt sjansen te å sy någe ROSA! Eg som har tri guttar. Ikkje mye rosa her i heimen, nei...

Det blei ein kombinasjon av to mønster eg hadde, et fra Tettinntil.no og et fra bokå "Made by me" - en såkalt lilutai. På nettsidå til LiluMadeThis kan du se koss du bære ungen i selen.

Sånn blei resultatet mitt:



Kjempelaaange seler....



Panelet, som det hette. Det er selve stykket som ungen ligge inni. Ein kan bera ungen enten på magen eller ryggen.



Krona te ei skjønne litå prinsessa! Pynta med bånd, perler og sølvfarga knappar.




Dikta litt på mønsteret sjøl, nemlig ei snor te å festa tutten i! Får nå se om det funka. Ellers kan ein jo bare ta det vekk.




Sydde ei løkka i den eine selen og festa ein ring i.

Så gjenstår det bare å se om den er brukandes for hu som ska bruka bæreselen ; )
- kanskje eg må sy ein te pappen og?


Informasjon om meitai og andre bæreselar finne du her.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...