torsdag 1. mars 2012

Eg bare måtte...

..sy den dåpluå som Bente hadde sydd te barnebarnet sitt. Den var utrolig fine!
Var så heldige å få tak i brokadestoff som var satt ner te halv pris, for det skulle ut av sortimentet : )

Eg fant et mønster te dåpslua i ei bok eg hadde, og sydde min egen versjon. Syns den blei ganske fine, eller?



Skjønne blonder sydd innforbi kanten på luå.



Flotte bånd pynte opp. Blei nå kanskje litt overdådige, men den skal jo brukast te ein festdag!
(litt mye voksduk her på bildet...)



Knyttebåndene festa på utsidå av luå. Fine blomster vevd inn i båndet.

Då er det kanskje ei litå, fine jenta som ska døypast i helgå så får vær den fyste te å bruka luå. Hvis den passe, då ; )

5 kommentarer:

  1. Åh, noe så vakkert!! <3 <3

    SvarSlett
  2. Nydelig :-)
    Kan jeg spørre hvilken bok du fant mønsteret i ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Til dåpslua brukte jeg et mønster som jeg fant i boka "Små kreasjoner" av Anne Grethe Gaaserud, Damm forlag. Ideen til stoffvalg og pynting fikk jeg hos Bente, som har bloggen "Bentes Quiltehage.blogspot.com". Hun hadde kjøpt ferdig stoffpakke til dåpslua si på en sybutikk i Haugesund.

      (Blingset litt med svaret mitt, trodde først det var jakka du spurte om;))

      Hilsen Rita

      Slett
  3. Hei, nydelig lue :O)
    Hvor finner jeg mønster til en slik lue??
    Du er virkelig flink.
    Anne:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...