søndag 10. mars 2013

Dåpshua/bunadshua

Fekk så lyst te å sy ei dåpshua/bunadshua, så då satte eg i gang! Har sydd ei sånn ei hua ein gong tidligare, du finne den i detta innlegget her. Eg er så heldige at eg har ei litå jenta som eg er grandtante te, som skal få den.
Eg har ikkje fått prøvd huå på henna, men får satsa på at den passe...



Den halvblinda dokkå te modell...




Mye pynt i form av brokadestoff og flotte bånd.





Nydelige kremfarga blonder rynka og sydd for hånd, sånn at de passe fint inni huå. Koseligt arbeid å sitta å sy på sånne fine stoffer, blonder og bånd : )





- og sånn ser huå ut på dokkå forfra.
Då må eg innom posten imårå og senda den avgårde!


Ha ein fine søndagskveld - og takk for besøket !



3 kommentarer:

  1. Så flotte dåpsluer du har sydd! Så fra tidligere innlegg at du hadde funnet oppskrift i ei bok, du er god! Det er veldig kjekt å sy sånne gaver som du vet varer lenge:) og takk for at du linka til meg!

    SvarSlett
  2. Takk ! Blei jo inspirert av lua du sydde til første barnebarnet ditt ;)

    SvarSlett
  3. Nydelig lue, Rita!
    Ble kjempeinspirert!
    Kanskje jeg må prøve meg en gang.
    God påske til deg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...