fredag 15. mars 2013

Nye vårkjole te Barbie !

Barbie har nettopp fylt 54 år - og eg syns hu holde seg godt, hehe.
Likte godt å leka med Barbie då eg va litå jenta, sjøl om eg ikkje hadde ekta Barbie-dokka.

Fant ein link te mønster te kjole te Barbie på ein blogg eg var innom her om dagen, men eg huska ikkje kor den va nå... Men her kan du finna oppskriftå på kjolen.

Her er mi (ekta) Barbie i vårsolå:




Laga et hårbånd som står i stil te kjolen og. Et lite tøystykke med strikk sydd på med sikksakk-sting, og sydd i samen.
Ser at håret te Barbie hadde trengt litt stell....

På tutorialen er det brukt inch, men eg har laga egen oppskrift med cm-mål:
Livstykke - 17 x 7 cm
Skjørt - 30 x 12 cm
Borrelås 10 cm lang (deles på langs sånn at det blir ei smale remsa)

Kossen du syr den, finne du på tutorialen eg linka te øverst : )


Nå er det fredagskveld og helg. Håpa du får ei fine helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...