søndag 7. oktober 2012

Smykkepung

Har nå endelig fått prøvd meg å sy etpar smykkepungar. De va kjekke å sy, ikkje særlig vanskelige i det heila tatt!



Detta er den minste. Den fant eg gratis mønster og god forklaring te her.





Inni er det fira små rom rundt kanten og ett i botn. Fine te å legga ringar, øyredobbar og smykker i (ser ikkje rommet i midten så godt her på bildet)




Så hadde eg lyst å prøva å sy ein litt større smykkepung. Eg gjekk utifra mønstere te den litle, men laga ein større versjon.




Det blei åtta lommar langs kanten, og ein store i botn av pungen. Der la eg litt vatt imellom, sånn at an blei stødige te å stå på feks nattbordet. Syns i grunnen det blei ein kjekke størrelse.




- og her er begge to, liten og store smykkepung!


Kjekt at akkurat du kikke innom bloggen min! - legge du igjen ein kommentar, kan eg jo besøka deg og : )


3 kommentarer:

  1. Så flott! Jeg har også sett den oppskriften men har ikke kommet så langt at jeg har prøvt meg på den.
    Ha ei fin uke Rita!

    SvarSlett
  2. Så nydelige de ble! Koselig at jeg fikk se dem.

    SvarSlett
  3. Fant bloggen din da jeg søkte på stor smykkepung!
    Har sydd en del små, men skal sy en litt større i gave nå. Flotte smykkepunger du har laget! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...