søndag 4. november 2012

Overlock-kurs del 1

For etpar månedar siden meldte eg meg på to overlock-kurs i regi av Sy med oss i Haugesund. Lørdag 3.november var fyste kursdag.
Endelig sko eg komma over overlock-angsten min!
Overlocken kjøpte eg någe impulsivt, men itte denna kurshelgå, så er eg jysla glad for at eg kjøpte den!
Så mye forskjelligt ein kan sy med den!

Traff mange kjekke kursdeltakere som kom heilt fra Stavanger i sør og til Meløy ved Bodø i nord!

Lørdagen lærte me oss å tre maskinen - og det va ikkje heilt enkelt i begynnelsen. Ikkje mindre enn FIRA trådsneller å holde orden på.
Men det gjekk ganske bra itte kvart.



Her er Camilla som var ein kjempeflinke kursledar begge dagane. Hu drive Fragaria Bergin, der hu designe og syr barnakler for salg. Se nettsidene hennas her og her.



Me måtte sy flere syprøvar for å se koss me sko klara å sy feks ein bue, som her.





Syprøve på hjørna som er innovervendt.





Mislykka pulsvarmer : (
Men eg fekk jo trening i å sy biser og buar. Og me lere av feilå våres. Kanskje eg kan prøva ein gong te?


Del 2 følger.....



3 kommentarer:

  1. Dette kurset skulle jeg også ha deltatt på! Kjøpte meg overlock-maskin for nokre år siden, og der står den!! Må vel bare sette meg ned å prøve og feile;) Jeg hadde egentlig store planer da jeg kjøpte den....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var vel sånn for alle som var på kurset. De hadde en overlock bare som sto og støva ned - så du er ikke alene! Det følger ofte en cd med disse maskinene, så en kan nok lære litt med å se på den. Men jeg lærer best på den praktiske måten, og dette kurset var bare supert!
      Kanskje du skulle tatt deg en tur til Haugesund på kurs, som damen fra Bodø? ;)

      Og takk for du har lagt deg til som følger av bloggen min!

      Slett
  2. Hei, og takk for trivelig kurshelg og skyss til flyplassen:)
    Artig at du har blogga fra kurset. Sitter på Gardermoen og venter på neste fly.. Koser meg med å se på bloggen din. Mye fint;)) vi blogges !;))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...